Vali sobiv teema:

Otsid midagi uut?

Lugejakiri sotsiaalmeedias

Helmel lahendus olemas: meie maanteed võiksid kiirelt neljarealiseks ehitada vangid

Helmel on oma mõttevälgatuse üle siiralt hea meel.
jagamist

Rahandusminister Martin Helme teatas täna, et on leitud lahendus, kuidas maanteed kiirelt neljarealiseks ehitada – selleks pannakse tööle vangid.

Rahandusminister Martin Helme külastas selle nädala alguses Saksmaad ja Austriat, et tutvuda võimalustega, kuidas ehitada Eesti maanteed kiirelt ja odavalt neljarealiseks.

Helme sai idee Saksamaalt

„Meie visiidi eesmärgiks oli tutvuda teiste riikide ja suurte ehitajate kogemusega, et teha kindlaks, kas selline lähenemine võiks sobida Eestile,” selgitas rahandusminister Martin Helme pressiteate vahendusel.

„Väga kasuliku ja töise visiidi järel võin kindlalt öelda, et nende tänapäevased lahendused meile siiski ei sobi.“

„Kuid visiit polnud päris asjata – sain sealt idee, kuidas on võimalik soovi korral juba lähiaastatel Eestis välja ehitada Tallinn-Pärnu, Tallinn-Tartu ja Tallinn-Narva maanteed täies ulatuses neljarealiseks ning samuti pakub see väga hea lahenduse Saaremaa silla kiireks teostamiseks,“ märkis Helme.

„Idee pakkus välja üks Saksamaa ametnik, kes õhtusöögilauas õlleklaasi taga meenutas häid aega kui Saksamaal said kvaliteetsed teed ehitatud orjade abil. Sealt see pirn peas põlema läkski mul.“

Teid pannakse ehitama vangid

„Täna on meil ühe vangi keskmised ülalpidamiskulud tõusnud ligi 2000 euroni kuus. Selle eest saavad nad sooja kambri ja kolm korda päevas süüa. Ja ongi kõik,“ märkis minister.

„Mingit tööd nad tegema ei pea ja vedelevad päevad otsa niisama kui samal ajal on riigis akuutne töökäte puudus. Saime kiiresti aru, et Eestist me ehitajaid ei leia – need on kõik suure palga peal Soomes ja kusiganes veel laiali. Kuid vangid on ju siinsamas ja neil pole võimalust mitte kuhugi minna,“ märkis rahandusminister.

„Kui me niikuinii maksame nende ülalpidamiskulusid, siis võiksid nad selle raha eest ka midagi riigile tagasi anda. Miks mitte rakendada neid teedeehitusse – Tallinnast väljasõit Narva poole on ju ka omal ajal vangide poolt ehitatud,“ kommenteeris Helme.

„Olen andnud korralduse ministeeriumil ette valmistada vastav seadusandlik raamistik vangide töölepanekuks ning lähiajal viin valitsusse ettepanekud suurprojektide töösse võtmiseks. Loomulikult tähendab see ministeeriumite vahelist konstruktiivset koostööd ja tahet lahendada nii planeeringute, keskkonnateemade kui rahastusega seonduv, et pikalt veninud maanteede neljarealiseks ehitamine lõpuks ometi ellu viia,” lisas Helme.

Ministri sõnul oli laual ka töötute Ida-Virumaa kaevurite kasutamine aga nemad on juba ära lubatud Rail Baltica ja Helsingi tunneli töödeks.

„Aga vangidele paneme nunnud ruudulised vangiriided selga, kirkad kätte ja juba paari aasta pärast on meil olemas kiirteed igas suunas,“ lubas minister.

SEOTUD LOOD: 

LAHENDUS IDA-VIRUMAA KRIISILE: kaevurid pannakse Rail Balticat ja Helsingi tunnelit kühveldama

Hakka Lugejakirja jälgijaks Facebookis(kliki siia!) ja sa ei maga enam kunagi ühtegi head lugu maha!

Kommenteeri

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Nädala meem @skunk.ee

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Küsitlus

Millisest kehaosast oleksid hädaolukorras valmis loobuma?

Vaata tulemusi

Laen .. ... Laen .. ...

REKLAAM

Uudiskiri

Liitu Lugejakiri.ee uudiskirjaga ja saa kõige tõsiseltvõetavamaid ja usaldusväärsemaid uudiseid otse allikast.

Liitudes Uudiskirjaga, nõustud meie üldtingimustega

Üles